Tuesday, May 26, 2009

Our 7th Anniversary - 25th May 2009

Alamak lupa plak nak wat entry spesel utk anniversary kami...Diam x diam dah 7 tahun usia perkahwinan kami...Alhamdulillah...Semoga rumah tangga kami sentiasa dilimpahi rahmat dari Illahi serta dimurahkan rezeki...amin...
Tetiba nak flashback bila kami mula berjumpa...rasanya cam dah habaq sebelum ni...takpe arr habaq semula...start jumpa masa sama2 study di UTM tahun 1998 kot x silap...kami berjiran..sebumbung tapi umah lelain (umah semi D)...ahaks..course pun lelain...dia QS aku CS..so kami serumah kiranya baik gak ngan abang2 sebelah ni..ihik..time tu rapat cam adik ngan abang jerk...takde perasaaan...uwakakaka...aku panggil hubby as 'Abang Nizam'...miahaha....
Then aku pi praktikal...masa ni baru start rapat...hubby aku ni jenis shy2 cat...ngeh..ngeh...ayat power pertama dia..."Boleh kita kawan?.."...takkan ku lupa sampai bebila...uwakakaka...aku jawab..."Ler mmg ler kita kawan pun selama ni kan?.."..ahakss...wat2 tak faham plak...start dr situ kami berkawan...bab ati n perasaan ni...ecewah...upgrade sendiri...pepaham sendiri...uwakaka...Bab dating...kami jarang berdating...cos time tu aku tgh praktikal..dok umah family member kat UDA...tak syioookkk arr nak kuar sembarangan kan...hormat gak org tua..ihik...tapi sesekali ada ler gak jumpa...dengan izin mak pak kawan aku tu ko...ekeke..tpt lepak kami Angsana...weekend plak aku wajib balik kg...time tu pun nak jumpa cos dia anto pi Larkin bus station...tu jer ler kenangan berdating zaman 'bercinta' kununnya..
Lepas abis praktikal...aku balik semula UTM cos wat final project..hubby lak abis study dah...hehehe...la ni Kutub Utara Kutub Selatan...dia kat Perak aku kat Johor...sampai ler kami berkahwin tahun 25.05.2002...then ada ler dekat 7bln Perkahwinan Jarak Jauh (PJJ)...bln 12 aku further study then hubby decide utk kerja di JB...ahaks...(actually lepas aku nangis tergolek2 suruh dia keje JB)...ihikk..
So bermula ler episod sebenar idop sebagai husband n wife...2bln pertama...bak kata org tua nak satukan dua kepala mmg susah...uhukk...selama ni just majuk sket2 jerk...laiepun dok jauh...takde mende nak dipergaduhkan...tapi bila dok sama...mcm2 hal...sampai hal yg remeh pun nak digaduhkan...tapi isu terhangat 'isu balik kg'...uwakkaa..pe taknya..selama2 ni dr zaman aku study kat JB ni kalau x de pepe mesti balik Kluang...masa praktikal laie arr every week..sama gak masa jadik RO kat utm ni...selalu balik...tetiba hubby nak wat rules baru...balik Kluang sebulan sekali sahaja....waaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllllllllaaaa...mana bleh...setelah berdebat lebih kurang 2 malam...akhirnya kami sepakat dua minggu sekali...ok ler tu...time ada cuti panjang sket jer...kompem balik Perak...ngeh..ngeh...
Oh lupa nak habaq...masa ni kami takde anak laie...rezeki lewat sket...time ni sedih bangaaaaaattt seyy...pe taknya member2 yang kahwin sewaktu dengan kami...semua dah dpt anak...Alhamdulillah family memahami dan depa tak pernah persoalkan pun...akhirnya masa tahun akhir, almost 2 years usia perkahwinan kami...gud news...I'm pregnant...Allah saja yang tau betapa happynya kami...hubby sampai cuti ahakss...dan tanggal 11.08.04 lahirlah baby pertama kami Muhammad Irfan Danish bin Muhammad Nizam...syukurrrr sangat2...time ni aku tgh viva final project...mintak extend a week utk presentation...rezeki anak agaknya...time viva sorang penilai saja available n penilai tu adalah supervisor aku la ni...soklan simple...siap minta excuse present sambil duduk cos aku x kuat laie time ni...so sumenya berjln dgn lancar...Alhamdulillah sgt2...dan ni ler 1st time laki aku jaga anak dia sendiri masa aku pi viva...kengkawan yang jemput aku naik kete...thanks frensss (awa, ayu, yatt, yanti, yati...)...
Then after 2 years...kami dikurniakan sorang lagi baby boy Muhammad Iman Danish bin Muhammad Nizam pada 14.08.06...kiranya genap2 usia abang dia 2 thn...InsyaAllah coming soon our 3rd baby...tak tau laie girl or boy...hope dpt ler plak girl...ihik..kalau boy gak mau pecah umah kami woooooooooo....ahaksss...
La ni Alhamdulillah sgt2 diatas setiap pemberian rezeki, kesihatan, kebahagian serta kesejahteraan hidup kami sekeluarga atas kurniaanNya...semoga rumahtangga kami dikurniakan kebahagiaan yang berkekalan sehingga akhir hayat kami...serta dilimpahi rahmat dari Illahi...aminnnnnn....
To my beloved husband...terima kasih sgt2 diatas kasih sayang yang diberi serta kesabaran melayan karenah '3 permata hati + 1 laie akan datang' yang amat byk karenahnya ini...ihikk....
To our beloved sons (Irfan n Iman)...pengikat kasih ayah dan mama...semoga menjadi anak yang soleh...kami bersyukur dengan kehadiran kalian, kami sentiasa gembira dengan keletah mahupun kenakalan kalian dan kami bahagia mendengar celoteh murai kalian...Luv u all so much......mmmmmmuuuaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
p/s:Kami still PJJ (aku kat Kluang, hubby kat JB)...cuma makin dekat arr...sementara aku study ni dok sama kat JB tapi kalau dah balik nanti...start semula rutin PJJ kami...weekend jer jumpa...uwaaaaaaaa....

5 comments:

  1. lenguh rahang membacanya ... tp .. apa2 pun .. eppy belated anniversary .. .moga kekal bahagia donia akhirat jua

    ReplyDelete
  2. uwaaaa...saya tetap pjj sampai skang..

    ReplyDelete
  3. is leks arr...pas ni pi oberc together2..sonot tu...

    ReplyDelete
  4. kak lyn..anniversary kita jatuh hari yang sama la..heheheh...

    ReplyDelete
  5. hepy belated enibeseri my pren..
    hang kawen dulu dr aku no....
    moga kekal selamanya....
    kalo ada gaduh2 manja tu biasalah kan..
    lagi mesra gitu...ihiks..

    ReplyDelete