Tuesday, April 20, 2010

Rutin Ku...

Actually almost 1 1/2 years aku jadi bdk sek...dlm tempoh yg singkat ni mcm2 dugaan..pencapaian..peristiwa pahit manis payau masin dah ku lalui...ecewahhh...ayat sastera ler plak....setakat ni dugaan terbesar...jeng...jeng....biarlah rahsia...ihik...nak gak jadi artis...merepek sudahhhh....

pencapaian terhebat...............ni insan terpilih jerk leh dpt.....of cos my cutest BABY in the world....perghh...time study jerk kuar sorang....akakaka...hormon subur terangsang dgn keaktifan otak ku berfikir.....poyoooo....time irfan dulu masa aku tgh amik master....ni klu supervisor aku ckp...."Alin you can start write now...."....boleh dipertimbangkan sorang laie junior....hehehe...nehi tum...nehi tum...unless..."congratulation..."...berangan sudahhhh..mlm tu gak aku pulun abisssss.....ahak statement 18sx sungguh....

la ni...pepagi buta aku berperang ngan irfan n iman...mula2 guna approach merak kayangan ...manja2 gitu..."assalamualaikum sayang....morning...bangunlah dah siang...mama nak gi skool gak ni"....1 minit...2 minit....layannnnsssss....takde kesan langsung....mula ler singa betina nak mengaum..."tak nak bangun sudah....awak berdua pi sendiri.."...."uwaaaa!!!!!!!!!!!"....melalak sudah...tu lom.."penat arr...ngantuk arr"...pastu ++ songeh2 lain espeseli si iman...."tarik tgn kiri jer....guna satu jari jerk..." ..soknya plak.."nak dua2 tangan"...soknya plak.."tangan kanan jerk.."...ni baru kes nak pimpin ke toilet...."bubuh dulu baju dlm washing machine....amik towel dulu.." ..ni fasa pre-processing....dlm toilet.."nak mandi dulu baru berus gigi...tangan ni takleh sabun sakit"..."ubat gigi sket jer"..."nak ubat gigi strawberry tak nak orange"....kayo mak pak ko sume perisa nak ada...."syampu jgn kena depan..syampu belakang jerk"..."taknak guna shower pipe...nak guna getah pipe ni jerk..."...perghhhh...kalau tak sabo...mau aku luku sket.....masa pakai baju..suar dlm pun memilih..."ari ni nk pakai transformer..."..ni si adik...si abang "nak pakai superman"...kang aku bg nenek hang py baru tau...tu lom nak rambut pacak....baju apa nak bw nursery...perghhhhhhh...sabo mama...saboooo...yg kesian...my baby imran....sian dia x dan nak layan pepagi ni yerk sayang....abis baik pun mama com pipi gebu mu itew before bubai....nasib baik ada nenek kan....idak...sampai nursery jerk..."mana imran???..."...tertinggal sudah kat umah...nauzubillah....oh en suami ku......dah apply ke blom?????.....

lepas anto depa ke kinddi....berdezuuuuppppp....ke ofis merangkap skool aku la ni....dok layan membaca surat chenta written by Benetos et. al (2006)....Ferguson (2006)...Eronen (2001)...perghhh...byk tol surat chenta aku.....sat berkerut....sat tersengguk...sat tersadai...sat terzzzzzz...puitis beno bahasanya...sampai satu tahap kecacingan aku dibuatnya....boring2...layan Cik Mat anak Pak Lab....asah skill programming aku....godeh sana sini....tinggg.....leh aku larikan anak2 data yg tersadai dlm folder aku tuuu....settle sudah....main lak tekan2 keyboard....nak balas balik surat2 chenta kat atas nu....ting...tong...ting...tong...rasa loya sudah....bergegar otak nak mengarang ayat....pastu guna pos laju pos surat chenta tu ke china ke...ke taiwan ke...mana2 ler yg sudi terima surat aku tu...setakat ni anto kat umah2 dimesia jerk...tapi pakwe2 yg baca surat aku mat2 salleh okeh....leh ar tu...for starting....cos tahap kejiwangan aku lom tahap dewa2 laie....kang dpt aura Pak Tutut leh arrr aku anto ke seberang...(sorry pak Tutut tayang nama sket)...tapi nak layan jiwang kat lab ni takleh lama...kol 4.45pm aku dah kalut solat bagai...kol 5.00pm atau lebih sket...aku berdezupppp balik....(time ni ler rasa menyesal tak beli ghumah kat Prt Raja ni)....amik 2 hero tu kat nursery....otw balik ke rumah..."mama i'm thirsty...i want water plsss"..."mama nak nasi goreng...lapar ni tak tahannn"...pergh cam sploh ari x makan..."mama nak terkencinnngggg"....ni aku nyampeessss....awat ler hang tak membuang dulu kat nursery tu....

sampai umah..."Assalamualaikum..."...start sudah....hero2 aku dah bersilat bagai....tapi bila ty kat teacher depa..."they well behave.."...perghhh cam tak caya...time ni apa aku buat.....timang bucuk2 si imran sambil layan tv....depa????...aku lepaskan jer nak wat apa pun...sian terperuk kat skool seharian kan...so bagi can ler nak gaduh ke...nak berperang ker...nak merempet ker....ahaksss...tol apa...ngan beskal depa arrr...

kol 6.50pm tarzan mula dah nak punchcard....start keje semula..."Masukkkk......mandiiiiiii..pegi ngajiiiiii...."....sila imagine respon anak2ku....sudaaaahhhhh....kalut????....takut???...ni dia.....takde kesan pun....slamber jerk....walaupun masa tu mama dia dah menurun jadi singa betina sekali pun....time tu ler baru nak ingat makan...time tu ler nak menyusu...time tu ler nak itu nak ini...perghhh...tensen mak tau.....walaupun den acah dengan hanger bagai...depa leh gelak2 laie tu....tapi sesekali.....zaaaapppppppp.....lekat kat punggung gebu tu nak oiiiiii.....cos masa ni aku ikut kata org2 tua....sayang anak tgn2kan...ihikkk....sekali laie sila imagine respon depa....iyyaaaaaa...melalak cam kena dera melekap ngan iron okehhhh....walaupun kena x seberapa....mula ler kuar ayat2 cinta..."mama sayang irfan/iman tak?.."...ayat depa sama jerk..."mama fren irfan/iman tak?..."...paling besssttttt..."nanti mama masuk neraka pukul budak kecik.."....adussssssshhhhhhhh...insaf sat........then dlm kol 7.15pm (bergantung masuk waktu Maghrib kawasan Kluang yerkkk)...aku anto depa...kena anto before Maghrib cos depa ada solat berjemaah...dlm kol 8.00pm jemput depa lak balik....leh tukar profession jadik supir aku ni....then layan jap depa membaca...settle...

imran....ko campak mana....dia layan diri ker.....uhukkk....waktu diantara urusan abang2 dia adalah waktu bersama dia...sian kannnnn....sian gilerrr....takper ler dik....adik budak kuat...adik budak baik...mama sayang adik...nenek ada kan....pastu mama sedih....cos bila nenek bangun nk pi dapur pun adik nangis....tapi dgn mama...."Bohlayannnnnnn...pi ler...."...uwaaaaaaa...sedih tau mama dik....sampai ati adik wat mama camni.....uwaaaaaa....tapi dgn Apak yg seminggu sekali jumpa tu....leh plak adik nangis bila Apak tak layan keyyyy......aduuuhhhh dik.....ni mama sayang...ni mama....sila baca dgn nada sedih....eekekeke....tapi mama pun pandai dik oiii....la ni mama umpan adik ngan pusing2 naik kete....time weekend tu nak beli surat kabo pun mama hangkut adik....cos ayah py pesen nak beli gula2 seketul pun nak ajak mama sama....so mama bawa adik....la ni mama tak sedih laie...cos adik pun dah teruja bila nampak mama balik...cos mama dah rajin bawa adik jalan...kan...kan...kan....cayang adikkkk....muah...erkkk...kang jeles abang long n abg cik....sayang semuanyaaaa......erkkk....ada laie jeles....cayang Apak......miahahaha....

oooppsss.....stop....stop...stop...orang dah nak muntah baca blog ko ni.....paper dah siap?....programme tu dah siap?....dah run?....dah analyze?...pangggggggg....pi wat keje....

p/s: To dear bucuk brother Mr Adznee Ahmad....mekasih atas kata2 semangat mu itewww...ku mmg suka menyawangkan blog ini...bior org windus den....akakakakaa...

No comments:

Post a Comment